اخبار داخلی
شماره: 17205
1394/05/03 - 03:37
ششمین دوره مدرسه تابستانی رویان افتتاح شد

ششمین دوره مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان با هدف ارتقا سطح علمی کشور و تبادل دانش افتتاح شد.

به گزارش بنیان، با همت و تلاش پژوهشگاه رویان ششمین دوره مدرسه تابستانی با حضور اساتید برجسته جهانی و داخل کشور و حضور پررنگ دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با "سلول های بنیادی" افتتاح شد.
بر اساس این گزارش، ششمین مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان با هدف آموزش زیست شناسی تکوین و سلول های بنیادی و آشنا کردن دانشجویان رشته های مختلف علوم زیستی و پزشکی در مرداد ماه سال جاری به مدت شش روز (3 تا 8 مرداد ماه) در حال برگزاری است.

درپنج دوره پیاپی مدرسه تابستانی از سال 1389 تا 1393 به طور متوسط 200 - 400 دانشجوی علاقمند فعالانه شرکت کرده وحضور گسترده و رو به افزایش دانشجویان و علاقمندان بازگوی موفقیت مدرسه تابستانی در این سالها است.

همچنین این دوره از مدرسه تابستانی با حضور سه نفر از استادان بین المللی از کشورهای انگلیس، فرانسه و پرتغال و بلژیک در پژوهشگاه رویان برگزار می شود .
پایان مطلب/

در پنجمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان مباحث روز دنیای علم در زمینه زیست شناسی تکوینی و سلول های بنیادی مطرح شده و به بحث و گفت وگو گذاشته می شود.

بر اساس این گزارش، القا پرتوانی: بازبرنامه ریزی سلولی و طب ترمیمی، سلول های بنیادی بالینی، مطالعه پرتوانی در موجود زنده و پلاناریا به عنوان مدل مناسب برای مطالعه مکانیسم ترمیم و اساس ترمیم در پلاناریا از جمله عناوین مطرح شده در این دوره از مدرسه تابستانی است.

سلول های بنیادی سرطانی: حقیقت یا افسانه؟، مقدمه ای برهمانند سازی: چالش های موجود در حیوانات و انسان و همانندسازی بین گونه ای در حیوانات و انسان ومباحث به روز علم ژنتیک و جنین شناسی از دیگر عناوین مورد بحث پنجمین دوره تابستانی رویان است.

جامعه هدف در این دوره کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های زیست شناسی و گرایش های مختلف علوم زیستی و پزشکی است.

4646

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved